Zaprojektuj pozytywne doświadczenie pracownika

Mastermind - rozwiąż swoje problemy w grupie!

Czym jest pozytywne doświadczenie pracownika?

Chcesz zwiększyć zaangażowanie pracowników? Wzmocnić kulturę organizacji? Usprawnić komunikację i efektywność? Zrealizować ambitne cele i strategie? Czy może poprawić wyniki finansowe firmy? Najpierw musisz poznać i zrozumieć, jakie doświadczenie pracownika obecnie budujesz i jakie chcesz tworzyć w organizacji.

Jak sprawdzić jakie doświadczenie pracownika tworzymy w organizacji? Jak zarządzać doświadczeniami i poziomem zaangażowania w firmie w sposób konsekwentny i przemyślany? Potrzebujesz strategii employee experience – pomysłu i procesu który Ci w tym pomoże.

Nie wiesz od czego zacząć i jak do tego podejść?
Employee Experience to proces, dobrze zaplanowany i przeprowadzony okaże się skuteczny. Mój pomysł na zaprojektowanie pozytywnego doświadczenia pracownika to 3 kluczowe etapy, w tworzeniu których mogę udzielić Ci wsparcia.

3 etapy

Oceń i zbadaj

Diagnoza i ocena doświadczenia pracownika aktualnie budowanego w firmie. Proces składa się z dwóch etapów:

1.Stworzenie zespołu EX.
Budujemy zespół złożony z pracowników firmy, którego celem będzie stworzenie projektu employee experience. W jego skład powinni wejść przedstawiciele różnych działów, zapewniając w ten sposób jak największą różnorodność stanowisk, kompetencji, doświadczeń i perspektyw.

2.Ankieta zaangażowania i satysfakcji pracowników
Jako punkt wyjścia do dalszych działań i analiz. Możemy stworzyć własne badanie wewnątrz firmy lub skorzystać z gotowych narzędzi na rynku.

Zaplanuj

1.Zdefiniowanie celów.
Co chcemy osiągnąć, budując czy usprawniając doświadczenie pracownika? Ustalamy kluczowe cele i sposoby ich mierzenia.

2.Mapa podróży pracownika.
Na podstawie danych z ankiety i pogłębionych wywiadów z pracownikami Zespół EX przechodzi do analizy i budowania mapy podróży pracownika.

Każda organizacja może oczywiście stworzyć swoją własną mapę podróży lub skorzystać z gotowych modeli (np. Gallupa). Najważniejsze, aby dokładnie przyjrzeć się poszczególnym etapom, opracować je precyzyjnie pod kątem oceny obecnego stanu, braków, a przede wszystkim oczekiwań na przyszłość.

Stwórz i wprowadź

1.Budowa strategii Employee Experience w szczegółach i wymiernych celach oraz precyzyjnego planu działania.

Warto na tym etapie wykorzystać metodę myślenia projektowego. Polecam warsztaty Sprint. Sprint to trwający 5 dni z rzędu proces rozwiązywania problemu bazujący na metodologii design thinking.

Każdy dzień Sprintu to inny etap myślenia projektowego:
1. Zrozumienie,
2. Zdefiniowanie,
3. Tworzenie rozwiązań,
4. Testowanie,
5. Wdrożenie.

Metoda Sprint jest wydajna i skuteczna. Eliminuje wszystkie nieefektywne dyskusje i spotkania

Bądź na bieżąco

Zapisz się na mój newsletter i trzymaj rękę na pulsie.

Znajdź mnie na Facebooku

Zapisz się na newsletter

Napisz do mnie

Z przyjemnością odpowiem na każdego maila. Jeśli masz pytanie lub chcesz się podzielić ze mną swoim doświadczeniem – napisz proszę na adres:

kontakt@karolinakarwowska.pl