To jest model, na którym pracowałam i pracuję do dzisiaj. Sprawdzony przez ponad 20 lat doświadczeń. Dla mnie uniwersalny w swoich fundamentalnych założeniach. Mam nadzieję, że i Was do niego przekonam.
Cele strategiczne a codzienne działania. Metoda OKR
Nieefektywne procesy to najczęstsza przyczyna niepowodzeń w realizacji celów firmowych. Wskaźnik niepowodzeń wzrasta, jeśli w organizacji nie współpracujemy nad celami, czyli krótko mówiąc nie wszyscy zmierzają w tym samym kierunku, nie ma jasnych priorytetów oraz na poziomie komunikacji celów jest sporo do zrobienia.
CZŁOWIEK najważniejszym „trendem” 2024
„Działamy w świecie, w którym praca nie jest już definiowana przez stanowiska, miejsce pracy nie jest już konkretnym miejscem, wielu pracowników nie jest już tradycyjnymi pracownikami, a HR nie są już odizolowaną funkcją. Granice te, niegdyś uważane za naturalny porządek rzeczy, zanikają, a tradycyjne modele pracy stają się bezgraniczne.”
Papierowy Sufit. Niewidzialna bariera dla umiejętności.
PAPIEROWY SUFIT to bariera nie do przekroczenia dla wielu pracowników, którzy posiadają umiejętności i doświadczenie, ale brakuje im kwalifikacji akademickich, takich jak tytuł licencjata lub magistra. Jest to ograniczenie, które może mocno utrudnić osobom bez takich kwalifikacji znalezienie pracy, nawet jeśli posiadają niezbędne umiejętności i doświadczenie. Z tym wyzwaniem muszą się mierzyć w trakcie całej drogi zawodowej w firmie: od momentu rekrutacji, przez możliwości rozwoju, aż po szanse na awans.
Czego nie wiedzą liderzy, czyli jak stopić górę lodową nieświadomości?
💡 Czy wiesz, że tylko 4% problemów firmy jest znanych top menedżerom? To zaledwie czubek góry lodowej! 🏔️
Lider gotowy na wyjątkowe employee experience
Human-centred leadership. Takiego przywództwa potrzebuje EMPLOYEE EXPERIENCE!. Liderów, którzy stawiają pracowników w centrum uwagi. I choć nadal zachwycają nas liderzy wizjonerzy, eksperci w swoich dziedzinach, autorytety w różnych branżach, którzy są świetni w tym co robią – to często jednak robią to kosztem ludzi, z którymi pracują. Na co dzień potrzebujemy autentycznych rzemieślników ludzkich doświadczeń.
Rozmawiamy o employee experience – podcast Kasi Syrówki
Ostatnie miesiące intensywnie pochłonęły mnie działaniami w Dream Employer Hub, gdzie skupiamy się na szerzeniu misji budowania wyjątkowych miejsc pracy.
W tym zgiełku nieco straciłam z oczu moją prawdziwą pasję, najważniejszą kompetencję i kluczowe doświadczenie zawodowe, czyli employee experience.
Tokenizm – zafałszowana różnorodność
Tokenizm to robienie absolutnego minimum w kwestiach różnorodności i integracji w miejscu pracy. To pudrowanie i pozorowanie działań, po to, aby pokazać, że organizacja jest miejscem pracy promującym najlepsze praktyki dotyczące równego traktowania i różnorodności. Po co? Dla zachowania pozorów i uniknięcia krytyki. Krótko mówiąc, jest to fałszywe DEI.
Humankokracja, czyli jak rozmontować biurokrację w naszych organizacjach?
„To zarazem manifest i podręcznik” – tak o swojej książce „Humanokracja, Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy” piszą jej autorzy: Gary Hamel i Michele Zanini. Bestseller Wall Street Journal ukazał się kilka miesięcy temu w polskiej wersji językowej dzięki wydawnictwu MT Biznes.
Jak się zmienią nasze miejsca pracy w ciągu 10 lat?
O tym, że ostatnie lata zmieniły obraz naszych miejsc pracy nikt już nie ma wątpliwości. Trendów, dyskusji, prognoz o tym jak będzie wyglądała przyszłość naszych organizacji jest bardzo wiele.
Niskie zaangażowanie i dobre czasy na zmianę pracy!
W Europie dobrze się nam żyje, gorzej pracuje. Aż 62% Polaków uważa, że są dobre czasy na znalezienie dobrej pracy!
Europejczycy wysoko oceniają jakość swojego życia. Raport „World Happiness Report” wymienia aż 8 europejskich krajów wśród najszczęśliwszych miejsc do życia na świecie. Gorzej jest z pracą. Europejczycy generalnie są zadowoleni ze swojej pracy, ale nie są w nią zaangażowani.