To jest model, na którym pracowałam i pracuję do dzisiaj. Sprawdzony przez ponad 20 lat doświadczeń. Dla mnie uniwersalny w swoich fundamentalnych założeniach. Mam nadzieję, że i Was do niego przekonam.
Czym są doświadczenia dla employee experience i nie tylko…?
Dlaczego niektóre doświadczenia zapadają nam w pamięć na bardzo długo, a o większości po prostu zapominamy? Czy pamiętamy najdłużej tylko te negatywne momenty? Czym są doświadczenia i dlaczego ostatnio stały się tak istotne w kontekście pracy?
Nowe modele pracy
Wiemy już, że pandemia zmusiła wiele firm do weryfikacji modelu i organizacji pracy. I chociaż hybrydowo pracowaliśmy już przed pandemią, to teraz chcemy podejść do tego w bardziej usystematyzowany i zaplanowany sposób. Jaki model wybierzemy jest kwestią bardzo indywidulaną i zależną od specyfiki firmy. Mój plan na dzisiejszy artykuł jest taki, aby podpowiedzieć Wam kilka takich modeli i może zainspirować rozwiązania.
Powrót do biura? Jaki model pracy wybrać?
Czy wracamy do biur? Jeśli tak to na jakich zasadach i w jakim modelu? Niezależnie od tego, czy jest to międzynarodowa korporacja, czy mała firma z kilkoma biurkami – pytanie jest to samo. Jedno jest pewne – powrót do „przed-pandemicznego status quo” nie jest już możliwy, albo raczej nie powinien być brany pod uwagę, jeśli zależy nam na pozytywnych doświadczeniach pracowników, ich zaangażowaniu, efektywności i dobrych wynikach. Kwestia tylko jaki model powinna nasza organizacja wypracować ?
Doświadczenia doświadczonego kandydata
Czego doświadcza w procesie rekrutacji doświadczony kandydat? Doświadczony, czyli jaki? Dzisiaj o kandydacie, który ma za sobą wiele lat pracy na stanowiskach zarządczych, kogoś, kto na finiszu swojej zawodowej drogi poszukuje nowych wyzwań, nowej pracy…z różnych powodów.
Czy koniec pięciodniowego tygodnia pracy jest już bliski?
Hiszpania jako jeden z pierwszych krajów zacznie w tym roku testować projekt czterodniowego tygodnia pracy. Firmy, które podejmą to wyzwanie otrzymają rządowe wsparcie finansowe. Poziom bezrobocia w Hiszpanii jest wysoki, do tego pandemia i kryzys ekonomiczny. Dlaczego więc pomysł na testowanie tak rewolucyjnej zmiany pojawia się właśnie teraz?
Korporacyjni Rebelianci, czyli najlepsze miejsca pracy na świecie!
Świat potrzebuje więcej korporacyjnych rebeliantów. Wszyscy potrzebujemy pracy, która jest ma znaczenie i jest dla nas przyjemnością. Wszyscy chcemy pracować w najbardziej inspirujących i angażujących organizacjach.
Joost Minnaar i Pim de Morree – założyciele Corporate Rebels i autorzy bestsellerowej książki „Korporacyjni Rebelianci. Niech praca będzie frajdą” rozpoczęli 5 lat temu poszukiwanie najbardziej postępowych organizacji świata, prawdziwych buntowników korporacyjnych czy też wymarzonych pracodawców.
I naprawdę im się to udało! Lista takich firm jest coraz dłuższa, coraz więcej organizacji chce stać się wyjątkowym miejscem pracy.
W imieniu projektu Dream Employer miałam wielką przyjemność porozmawiać z Pimem de Moree o ich fantastycznym rebelianckim pomyśle inicjatywie, aby praca była przyjemniejsza. Nawet jeśli nie ma gotowego przepisu na najlepsze miejsce pracy, Pim w trakcie naszej dyskusji oraz w książce daje wiele inspiracji i wskazówek, jak to zrobić.
Po dwukrotnym przeczytaniu książki Corporate Rebels, zarówno po angielsku, jak i po polsku, i po tym wywiadzie, czuję, że jestem korporacyjnym buntownikiem w głębi serca!
Polecam wysłuchanie tego WYWIADU!
Kultura a marka pracodawcy – posłuchaj webinaru Dream Employer
O kulturze i marce pracodawcy mówi się bardzo dużo, szczególnie teraz w kontekście tylu zmian, jakie funduje naszym organizacjom pandemia.
Employee experience w czasie zmian – posłuchaj prezentacji
Posłuchaj mojej prezentacji o tym, co z doświadczeniami pracowników zrobiła pandemia i jak nad tym nie tylko zapanować ale jak przekuć to w coś dobrego dla organizacji i pracowników.
5 potrzeb pracownika na każdym etapie podróży przez firmę
Zbudowanie mapy podróży pracownika przez firmę jest jednym z najważniejszych elementów budowania strategii employee experience. Ale mapa to nie wszystko. To tylko schemat, grafika, która ma nam pomóc w poruszaniu się po świecie doświadczeń pracowników. Taki kompas lub nawigacja. Żeby pójść dalej musimy zrozumieć doświadczenia i potrzeby pracowników na każdym etapie naszej mapy. Read more